شناسهٔ خبر: 42770 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خالق اصلی «بازگشته» کیست؟

نویسنده کتابی که «بازگشته»، فیلم جدید «ایناریتو» براساس آن ساخته شده، کارشناس تجاری و دیپلماتی رده‌بالاست.

 

1456642370659_Ambassador-Punke1.jpg

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ شاید کمتر کسی بداند که «بازگشته»، جدیدترین فیلم «الخاندرو گونزالز ایناریتو» که بسیاری معتقدند شانس زیادی برای کسب جایزه اسکار ۲۰۱۶ دارد، برگرفته از رمانی است به قلم سفیر آمریکا در سازمان تجارت جهانی.

«مایکل پونکه» نویسنده، استاد دانشگاه، تحلیل‌گر و مشاور سیاسی، وکیل، نماینده تجاری آمریکا و سفیر این کشور در سازمان تجارت جهانی در ژنو است که رمان «بازگشته» را در سال ۲۰۰۲ روانه بازار کرد. ایناریتو کارگردان صاحب‌نام سینما با همراهی «مارک ال. اسمیت» فیلمنامه‌ای را براساس این کتاب به نگارش درآورده و فیلم جدیدش را با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» راهی پرده نقره‌ای کرده است.

برندگان جوایز اسکار در حالی تا ساعاتی دیگر معرفی می‌شوند که بسیاری بر این باورند که احتمال زیادی وجود دارد دی‌کاپریو، ایناریتو و فیلم جدیدش جزو برگزیدگان این دوره باشند. دی‌کاپریو سال‌هاست در نقش‌های مختلف درخشیده اما در کمال تعجب هنوز موفق به کسب جایزه اسکار نشده است. اما سازنده «مرد پرنده» تا کنون چند جایزه اسکار، بفتا و خرس طلای جشنواره کن را در کارنامه‌اش ثبت کرده است.

 

ایناریتو و دی‌کاپریو سر صحنه «بازگشته»

به گزارش کوارتز، «بازگشته: رمان انتقام» اولین اثر از سه رمانی است که پونکه به نگارش درآورده و داستان آن درباره یک گروه شکارچی است که در قرن نوزدهم به شکار می‌روند اما یکی از اعضای گروه توسط یک خرس گریزلی دریده می‌شود. این شکارچی که «هیو گلاس» (لئوناردو دی‌کاپریو) نام دارد مورد سرقت قرار می‌گیرد و رها می‌شود تا بمیرد، اما به سختی موفق می‌شود در مقابل تمامی سختی‌ها مقاومت کند و نجات پیدا می‌کند. پس از نجات پیدا کردن، عازم یک سفر خطرناک می‌شود تا انتقامش را از کسانی که به او خیانت کرده‌اند بگیرد.

پونکه به دلیل شغل رده‌بالایی که در دولت فدرال آمریکا دارد، اجازه ندارد درباره آثارش در رسانه‌ها اظهارنظر کند، کتاب‌هایش را امضا کند و یا در مراسمی حول محور کارهایش شرکت کند؛ به همین دلیل است که تا حالا کمتر خبری درباره او به عنوان صاحب این کتاب منتشر شده است.

ایده نگارش «بازگشته» در سفری با هواپیما به ذهن پونکه رسید؛ زمانی که او در حال خواندن کتابی تاریخی درباره «هیو گلاس» بود. او در آن زمان در شرکتی حقوقی فعالیت داشت، بنابراین ساعت پنج صبح خود را به محل کارش می‌رساند تا پیش از آمدن دیگر کارمندان، دو سه ساعتی را به نوشتن آن‌چه در ذهن داشت، بپردازد و پس از آن ۸ تا ۱۰ ساعت کار می‌کرد.

نوشتن «بازگشته» چهار سال به طول انجامید و در آن مدت به گفته برادر پونکه، ‌او حداقل چهار بار به ذات‌الریه مبتلا شد. نویسنده در جریان نگارش کتابش تحقیقات عملی و گسترده‌ای درباره شکار برای آشنایی با تله‌های مختلف و شکارچی قرن نوزدهمی، «گلس» انجام داد.

این استاد دانشگاه «مونتانا» تاکنون علاوه بر «بازگشته»، دو فیلمنامه و دو کتاب غیرداستانی با موضوع نجات بوفالوها و فاجعه معدنی که در مونتانا رخ داد، به نگارش درآورده است.

نظر شما